"I WILL NEVER LET YOU GO"

Hösten har nu anlänt till oss, jag välkomnar den med öppna armar. Jag ser faktiskt framemot en mysig höst, med snygga höstkläder och stora o fluffiga halsdukar. En resa utomlands står även med på min "höst" lista. Tycker om alla mysiga höst promenader, då löven faller och solen är varm men ändå så kall. Då man njuter extra utav den där sista glassen utomhus, eller den där perfekta tunna vårjackan som man får använda för sista gången innan det blir för kallt. Då man njuter extra mycket utav att ta en sväng till solariumet för att få lite färg på kroppen och då man tar fram västen och myser i massa stora tjocktröjor hemma. Hösten kommer gå fort, men ännu fortare kommer vintern att komma. Jag både hatar och älskar vintern, den är mysig på sitt sätt, men ändå så himla mörk och tråkigt. Men jag är förväntansfull, på att få se hösten komma och löven falla, för att sedan se vintern komma och snön glittra. 
 
Min kväll kommer bestå utav färgning utav ögonbryn, chokladbollsbak, lockning utav håret. Ska även hinna med lite matteplugg inför provet som står mig nära, reden på torsdag gör jag mitt första prov på min gymnasiumtid. Jag kommer nuförtiden (och kommer göra i tre år framöver) att hålla till på plusgymnasiet, där jag utbildar mig till frisör. Har bara gått några dagar nu pågrund utav privata saker och sjukdom, men det ska nog bli bra. Ger man saker tid så brukar det mesta ordna sig. 
 
Ingen människa är perfekt, alla har olika erfarenheter och personligheter. Men alla människor har en själ, och en självbild utav sig själva. Oavsett hur den ser ut, så ska ni tänka positivit och framåt, inte tänka på vad ni borde ha, istället för vad ni har. En människa som betyder otroligt mycket för mig, sa till mig häromdagen "tänk på vart du står nu, och vad du egentligen har fått, istället för att tänka i nuet och framåt, det är viktigt att inte glömma det förflutna". Med detta menade denna person att jag (som nu är inne i en otroligt dålig period i livet) ska uppskatta det jag har, istället för att tänka på mina problem och det som jag mår dåligt av. 
 
Folk brukar se mig som den glada och positiva tjejen, då ska jag faan stå upp för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0