En tankspridd liten Sandra

Helgen har varit mysig. Kollat på massor med filmer, gottat mig med godsaker, umgåtts med min favorit och bara tagit det lugnt. Imorgon väntar vardagen och en helt ny skolvecka. Inga speciella planer denna vecka, förutom att ta igen en massa plugg och sätta igång med träningen. Söndag idag, det är kallt och blåser storm ute. Jag trallar runt i stor tjocktröja och mjukisbyxor hemma med en tofs mitt på huvudet, tänker stanna hemma idag. Örebro hockey spelar match klockan fyra så tänkte faktiskt kolla på den. Innan dess ska jag ordna lite på mitt rum, det ser förjävlgt ut. 
 
En tanke som slog mig häromdagen, nämligen i fredags då det var två hela år sedan min mormor och morfar (han gick bort fyra dagar innan) lämnade mig. Varför är saknad så jobbigt? Det finns ingen värre känsla än att känna saknad. Att varje dag ha i tanken att man aldrig mer kommer att få träffa personen igen, utan att man bara får fantisera och drömma. Att man får minnas det man hade, och tänka på det. Så mormor och morfar, jag ägnar alla mina tankar och all min kärlek till er, inte bara igår och idag, utan alla dagar. Det är så sjukt tomt utan er här på jorden. Jag saknar er så otroligt mycket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0