MIN HELG

FREDAG: Skolan som vanligt, drog hem en snabbis efter det och mötte Elin. Vi fixade lite och sen så drog vi upp på stan tillsammans med AG. Vi gick där tills det var stängde. Då tog jag och Elin bussen och hem, hann precis påbörja maten innan Jonas kom. Vi fortsatte laga mat, åt den och hade brottningskrig efter det. Sen fick vi för oss att dra ut och åka moppe, Elin och Jonas försvann i fyrtio minuter och då passade jag på att ta en långt samtal med Jikar i telefonen samtidigt som jag luffade i min trapp. Jonas drog hem vid elva. Då hade jag och Elin tjockiskväll med tända ljus och allt vad vi hade, en grym pratstund var det. Gud vad jag tycker om dig tjejen!
Till slut så somnade vi med chips påsen imellan oss.

LÖRDAGEN:
Jag vaknade upp vid tio, gick upp och var med min kära mor ett tag, satt och pratade. Elin vaknade upp vid elva, hon hoppade in i duschen medans jag satte mig vid datorn. Vid tolv kom Jikar och Serina, Elin åkte vid ett. Jag städade mitt rum och fixade mig, sen vid halv två tror jag klockan kvar. Kanske två så drog vi upp på stan och åt lunch på La Baguette. Sen gick vi runt ett tag på stan, skrattade som aldrig förr. Helikoptermassage, bara tjejerna som förstår. Men herregud, behöver inte säga mer än så. Efter det tog vi bussen hem och jag tog en promenad ifrån Markbacken. Precis när jag hade kommit hem så kom mamma och hämtade mig, skjutsade mig och syster till pappas jobb där vi stannade och pratade en stund. Sen hämtade hon oss igen, och vi begav oss hem till Eva och Moa där min kväll spendreades med en underbar Moa. Kom hem vid nio, och då fick datorn göra mig dag. Somnade vid tre någongång, efter att ha suttit och skrivit av en del känslor.

SÖNDAGEN: Man ställde ju fram klockan, vilket innebär att jag sov mindre. Gick upp vid tio tiden, hoppade in i en dusch och sen gjorde jag mig i ordning. Vid ett tiden så tog jag och mamma bussen upp på stan där vi mötte Eva och Moa. Vi gick runt lite och sen gick vi och åt en jätte mysig lunch med efterrätt. När vi hade ätit klart ungefär två timmar senare så gick vi en stund på stan. Jag har kollat ut lite kläder jag ska köpa på tjejkvällen på torsdagen, underbart. Efter det så gick vi konserthuset för att vi skulle kolla på en modevisning. Vi fick goodibags med mycket bra saker i, och det var en grymt modevisning. Vi mötte också två grymt saknade kolloledare som jobbade som vakter. Stenbodagården, ett ställe man håller kärt, verkligen. Min kamera var med men vart inte så hilma bra bilder eftersom det var olika ljus hela tiden. Men det var grymt!! Jag kom hem vid nio tiden och pluggade till syslöjdsprovet, sen kollade jag på big brother innan jag detjade John Blund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0